söndag 2 september 2012

Dans är livet!

I helgen har jag varit Salsera med betoning på med mera. Jag har gått intensivkurs i bugg och foxtrot på Mälarsalen och jag har haft fantastiskt roligt. Vad gör man inte för att kunna utnyttja sitt gröna kort på Gröna Lund till max...?

Trots att danskursen höll på 10-16 både lördag och söndag så var jag en sväng på La Habana på lördagkvällen. N-Rike spelade och det var länge sedan. Jag visste att jag inte skulle orka vara kvar så länge, eftersom det skulle behövas lite vila innan andra kursdagen. Som tur var kom det lite folk strax efter 22, när vi kom dit, och sedan lite till när Grönan stängde. Jag var i fin form, uppdansad, följsam och glad. Jisses, jag tror jag dansade non stop i över 60 minuter och hade fullt flow rakt igenom!

När klockan blev midnatt gjorde jag som Askungen och åkte hem och vilade. Man ska sluta när man är på topp.

Inga kommentarer: